Zaterdag 28 april

29 april 2018 - Livingston, Montana, Verenigde Staten

Het belooft vandaag een mooie dag te worden. De zon schijnt al als we om 7 uur wakker zijn. We gaan vandaag weer het Yellowstone Park in om alles te bezichtigen wat er te bezichtigen valt. We zijn al blij dat we een rustige nacht hadden bij het Motel. Eerst even een boterham eten en de kaartjes weer bij de office afgeven. Om 9 uur draaien we weer het Park in en gaan dan eerst naar het Lower Geyser Basin nu het nog rustig is. De zwaveldampen komen je tegemoet en moeten via vlonders naar de poelen lopen om er wat foto’s van te kunnen maken. Je ziet het kokende water opborrelen of soms spuiten. Als we het hier wel gezien hebben; passeren we de vele spleetogen die hier massaal elkaar staan te fotograferen. Daarom besluiten we om nu naar het verste punt te rijden en dat is de OldFaithful Geyser.

Warmwaterbron

Verder is het Park hier nog afgesloten. Als we daar om 9.45 bij de Geyser zitten; zijn er al veel mensen die hun filmtoestel of camera in de aanslag hebben; in de hoop dat de Geyser zo gaat spuiten. We wachten daarom ook maar even en inderdaad wordt ons wachten beloond met een prachtige fontein van kokend water. Kijk maar naar de video. Gelukkig kon ik het goed filmen met de tablet. Nu eerst een bakkie koffie. Als we weer de camper instappen; zien we dat er nog een Canadream camper staat op de parkeerplaats. Als we weg willen rijden; zwaaien een man en vrouw naar ons en als we even met ze praten; blijkt dat het hetzelfde echtpaar is dat voor ons stond op Schiphol om in het vliegtuig te stappen. Ook zij blijken dezelfde route te hebben gereden als wij. Zij waren alleen direct naar de noordoostelijke ingang gereden en wisten niet dat deze ingang gesloten was. Dus extra kilometers gereden voor niks.

Old Faithfull

We vervolgen onze weg en gaan dan naar de Midway Geyser Basin. Daar kun je prachtige kleuren zien in die basins. We lopen door dikke stoomwolken en mijn bril beslaat. Wel benauwd hoor als je alleen maar van die stoomwolken in je neus krijgt. We maken wat foto's en vinden het welletjes met die geysers.

Kleurenspectrum

Dan gaan we weer noordelijker het park in. Onderweg op een parkeerplaats even ons potje gekookt. We gaan weer snel verder en als we bij Norris zijn; willen we bij het informatie station vragen of we de weg naar Canyon Collage  kunnen rijden; want dan hoeven we niet dezelfde weg terug. Maar als we bij het museum komen waar ook het informatie station in gevestigd zou zijn; is alles closed. We kijken nog even daar de stoombootgeyser en gaan dan de weg op naar Canyon Village. Echter verderop staat al een bord dat de weg verderop gesloten is en we draaien weer om. Dan maar de weg terug naar MammothHotSprings. We maken nog wat mooie foto's onderweg en genieten van het schitterende weer vandaag. Het is meer dan 22C° en haast onbewolkt. Bij MammothHotSprings vragen we nog even of we de noordelijke weg in kunnen rijden. Als we horen dat we tot aan de noordoost ingang kunnen rijden ; gaan we dat nog doen. We hebben tenslotte tijd genoeg en willen toch niks missen. Echter als we bij het punt zijn gekomen van Tower Roosevelt, ( intussen al weer 29 km verderop) blijkt het dat we niet bij de watervallen kunnen komen omdat de weg ernaar toe afgesloten is. We keren daarom maar weer om en zeggen het Yellowstone Park vaarwel. Nadat we het Park uit zijn gereden gaan we op zoek naar een fatsoenlijke camping voor het weekend. We zijn al een heel eind richting Livingstone maar zien nog steeds geen geschikte camping. Als we er eindelijk eentje zien; blijkt deze te zijn gesloten. Dan maar weer verder rijden; want alles wat we nu rijden hoeven we straks niet te rijden. Tenslotte zien we om 5.30 een bordje KOA staan en we draaien het weggetje in om na 1,5 mile een prachtig gelegen camping op te rijden. De eigenaar ontvangt ons allervriendelijkst en kunnen gaan staan waar we willen. Bijna de hele camping voor onszelf. We gaan eens lekker uitrusten en zien morgen wel weer.

IMG_20180428_221549

1. Rene en Mieke:
    29 april 2018
    Zo leuk om te lezen. Fijn dat jullie zo genieten! 😗
  2. K zandvliet:
    29 april 2018
    Mooi geisertje om de camper te wassen,maar daar is de temperatuur te hoog voor .
    Hoeveel geisers zij er in Yellowstone Jan?
    Gr Kees
  3. MAr en JAn;!:
    29 april 2018
    Er is maar 1 actieve Geyser. De rest zijn warmwaterbronnen die soms ook wel wat spuiten; maar niet zo hoog. En dan heb je nog geysers die in ruste zijn; maar op elk moment wel weer actief kunnen worden of er komen nieuwe. B
  4. Carla:
    30 april 2018
    Mooi weer jullie verhaal heerlijk om het zo mee te beleven het is weer echt genieten voor jullie.