Vrijdag 11 mei

14 mei 2018 - Merritt, Canada

Ons toestel Albert Plesman

Gelukkig is alles al klaar als we 's morgensvroeg opstaan. De laatste dingetjes die ik niet meeneem (èchte Heinz ketchup; afwasmiddel etc.) gaan in een boodschappentas en zet dit bij de buurman op de trap. We ontkoppelen alles en gaan dan om half 9 op weg naar het inleveradres. We moeten nog wel aftanken en daarom rijden we een andere route zoals is uitgelegd. Langs de snelweg vindt je nl geen benzinepomp en moet er altijd af. Aangezien we ook binnendoor kunnen; doen we dat. Het is razend druk op de weg en moeten bij elk stoplicht wachten. Al gauw vinden we een tankstation en de laatste liters benzine worden erin gegooid. Dan weer verder. Nu is het zaak om bij het Delta district niet de brug over te gaan; maar eronder of erover. Met de kaart in de hand instrueer ik Jan hoe hij moet rijden. Maar als we links af zijn geslagen zie ik dat we verkeerd zitten en vraag het even bij een bank aan iemand. Deze kan mij niet goed duidelijk maken hoe we moeten rijden; maar een ander persoon die mijn vraag had gehoord; zocht het even op Googlemaps en kon hij mij even aan de hand van het platte grondje laten zien hoe ik op het juiste adres kwam. We volgden keurig zijn aanwijzingen en bleven dus voor de brug en gingen de goede kant op. Het was al half 10 intussen en waren nog maar net op de River Road; die wel een paar kilometer lang is. Toen we bij een T-kruising kwamen stond naar links West en naar rechts Oost; maar ja; aan welke kant zit 1799? Als ik zie dat de nummering afloopt dan gaan we de goede richting uit. Alleen die nummeringen zijn zo vreemd! We zijn het nummer al gepasseerd en heb geen bord of camper gezien van Canadream. We draaien weer om en intussen is het al bijna 10 uur en dan moet de camper ingeleverd zijn. Dan ziet Jan iets van Canadream op een hek staan en is het hek aan de voorkant dicht; dus dan maar de zij-ingang in. Er staan helemaal geen campers; maar herkennen wel het gebouw van enkele jaren terug (2010) toen we ook een camper hadden van Canadream. In het kantoor staat een man te bellen en verzoekt mij even te wachten. Als hij klaar is aan de telefoon; ziet hij al dat we met de camper zijn en hij zegt dat we verkeerd zitten en op een ander adres moeten zijn! Ooooook dat nog. Nou breekt mijn klomp! Hebben we nota bene gisteren gevraagd waar we die moesten inleveren en alles stond op papier en nu horen we dus dat we toch op dat andere adres moeten zijn. Lekker handig als ze je het bos insturen. De man zag kennelijk mijn angst in de ogen en stelde mij voor om even voor te gaan en ons naar het andere adres te loodsen. Ik kon die man wel zoenen. (Mocht alleen niet van Jan) Met 5 minuten waren we uiteindelijk op de plaats van bestemming en was het inmiddels 10.15! Daar werd de camper uitgebreid geïnspecteerd en moesten er nog vragen ingevuld worden. We gaven aan dat we sinds een paar dagen problemen hadden met de linker slide van de slaapkamer die scheef trok; als je hem naar binnen of buiten wilde doen. Bij het afrekenen; vertelde diegene die ons hielp dat er eerst iemand van de technische dienst moest kijken hiernaar. Want als het schade was dan zouden we die moeten betalen. Maar het was geen schade; maar een constructiefout en zo mochten we dan toch uiteindelijk alles afsluiten en naar het vliegveld vervoerd worden met een taxi. De taxi liet niet lang op zich wachten; maar het kostte nog zeker ruim een half uur voor we met de taxi op de luchthaven waren. Dan wordt alle bagage weer op een karretje geladen en is het wachten geblazen tot we om kwart voor 2 kunnen inchecken. Dat gaat gelukkig snel en dan door de douane. Daar moeten we wachten op een handkoffertje omdat er iets verdachts in zit. Dan willen ze weten wat voor een apparaat we in het koffertje hebben zitten. Uitgelegd dat het een converter is die dus de stroom naar 220V moet zetten. Hèhè; we mogen door. Als we in de boarding ruimte zitten; staat het toestel er nog niet en zijn benieuwd of er vertraging is. Maar gelukkig; alles gaat op tijd en om 5.45PM gaan we dan inderdaad vertrekken; op weg naar huis met heel veel herinneringen en foto's.

Rocky Mountains

1. Carla:
    14 mei 2018
    Wat is het ongelofelijk snel voorbij gegaan deze vakantie ik heb het gevoel dat jullie nog maar net weg zijn.
    En nog een spannend slot ook fijn dat alles goed is gegaan.
    Good flight an happy landing!