Woensdag 9 mei

9 mei 2018 - Clearwater, Canada

Dutch LakeVanmorgen wakker geworden door de regen die ons nu heeft bereikt. Ook nu hadden we een heerlijk rustige camping aan het DutchLake in Clearwater. Veel ouden van dagen die met de camper rondtrekken. Aangezien er maar 3 douches zijn gaan we al vroeg ons wassen en maken ons klaar om de laatste kilometers naar Vancouver te gaan rijden. Bij het tankstation nog even weer alles vol getankt en zijn dan om half 9 weer op de Highway5. Aangezien ze voor vandaag  en morgen toch regen aangeven; nemen we de kortste weg naar Vancouver en volgen de drukke HW5. Onderweg wel wat oponthoud wegens construction. Hier in Canada kennen ze maar 2 jaargetijden en dat is Winter & Construction. Als we om 10 uur nog geen park aera zien; rijden we door en gaan Kamloops voorbij; maar pas om 11 uur is er eindelijk de eerste parkeerplaats en combineren we maar een kopje koffie en aansluitend een warme maaltijd. Het weer begint op te klaren en we zien weer wat blauwe lucht. We gooien ons plan om en gaan niet meer via de HW5 naar Vancouver; maar via een kleinere weg HW93C naar Merritt en steken dan over naar beneden om daar nog ergens een camping te vinden voor vanavond; voor we morgen gaan eindigen in Vancouver. We hebben het dus toch weer getroffen met het weer vandaag. Nadat we de drukke HW5 zijn gepasseerd en de HW97C vervolgen; wordt het ook rustiger. Na 23 km moeten wij weer deze highway verlaten en dan 5A volgen. Zodra we deze weg inslaan is het al klimmen geblazen en moeten wij de Allison Pass over. Een prachtig landschap trekt zich aan ons voorbij; maar kunnen nergens stoppen om een foto te maken. De weg is bochtig en smal en Jan heeft alle aandacht nodig om op de weg te blijven. En als ik dan zeg dat er een gaatje is om te stoppen; dan is Jan al een heel stuk verder en kan niet keren. We willen eigenlijk zo gauw mogelijk een camping zoeken; maar voor de pas is er niets en na de pas zien we wel een camping maar is CLOSED en moeten dus verder. Maar hebben jullie dat ook altijd? Als je een plekje zoekt om ergens te staan; zie je niets geschikts of bent er al voorbij gereden en als je dan tenslotte een plekje hebt; kom je tot de ontdekking dat als je nèt iets verder was gereden een veel betere plek had gehad! Enfin na een tijd zie ik in een bocht een ingang naar een recreatiepark (Cascade); maar ook nu is Jan weer de inrit voorbij; maar gelukkig kan hij nu wel gauw keren en alsnog het terrein oprijden. Het blijkt een uitstekende basis te zijn voor onze slaapplek. Tegen 7 uur verschijnt er nog een auto en stappen 2 mensen uit die bepakt en bezakt nog het bos ingaan. Nou; mij niet gezien zo tegen het donker en dan een waarschuwingsbord tegenkomt waarop staat: Beware of a bear. Als het al bijna donker is en die gasten nog niet terug zijn; besluiten we om maar te gaan slapen; want we vallen om van de slaap.

Dutch Lake

1. Arjen:
    10 mei 2018
    Lieve Marga en Jan.Met veel plezier jullie tocht en ervaringen gevolgd. Het lijkt dat deze reis zo vroeg in het jaar jullie eigenlijk best bevallen is. De temperaturen waren misschien wel wat laag maar de rust die jullie bijna overal hadden maakt veel goed. Wij wensen jullie een behoeden aankomst in Vancouver en een goede thuisreis. Groetjes Arjen en Blijke.
  2. Annemarie:
    11 mei 2018
    Mooie foto’s hoor ben benieuwd naar de rest! Goede reis terug dan zien wij jullie morgen weer op Schiphol!! Xx
  3. MAr en JAn;!:
    11 mei 2018
    Heb nog veel te doen

We hebben nog veel te vertellen, maar doe dit wel als we weer thuis zijn. Zitten nu op vliegveld van Vancouver. De groeten van ons.😘
  4. Carla:
    14 mei 2018
    Dat lijkt mij inderdaad een punt iedere dag om een goede slaapplek te vinden.
    Gelukkig kunnen jullie ook af en toe terecht op een zijweggetje.