Camperreis Toronto naar Vancouver 2018

17 april 2018 - De Kwakel, Nederland

17 april 2018.

Het is zover. Jan heeft besloten om toch maar z' n dikke winterjas thuis te laten. De laatste berichten uit Canada geven beter weer aan. Alle koffers staan al buiten als Hans komt aanryden om 6.45 uur. Dan via de kortste weg naar Schiphol. Daar aangekomen is het even zoeken en Hans pakt een dienstingang. Ach ja, gewoon doen of je hier thuis hoort.  Gelukkig staat er een bagagekarretje en kunnen we zo naar binnen stappen. De bagage moet je nu ook zelf regelen om te labelen en klaar .te zetten in de daarvoor bestemde ruimte. Als de koffers weg zyn lopen we door de paspoortcontrole wat ook al electronisch gaat. Alleen de controle by de douane gebeurt handmatig en we treffen nou net een ambtenaar die zeer punctueel is en alle handbagage zeer nauwkeurig onderzoekt. Nadat alles zyn goedkeuring weg had' mochten we doorlopen. Om 8 uur zitten we bij de vertrekhal E 17 op de stoel en wachten dus nu rustig op de boarding. Het toestel vertrekt aardig op tyd en we kunnen niet anders zeggen dan dat we goed verzorgd worden door het KLM personeel. Het is toch nog byna 8 uur vliegen en als we horen dat hij een half uur eerder zal landen, zyn we maar wat blij. Dan komt het circus weer by de douane.  Eerst weer je paspoort scannen en ondanks dat er hele ryen van die apparaten staan, is het een lange rij mensen die daar langs moeten. Als we eenmaal aan de beurt zyn, herkent het apparaat het paspoort niet en komt er een blanco recu uit het apparaat. By Jan is het idem dito en gaan dan maar door naar de douane. Uiteindelijk is het .6 uur voor we klaar zyn en onze koffers hebben. Bij de info balie gevraagd of er ergens een shuttlebus van het hotel staat, maar die moet je eerst zelf bellen. Ze zouden komen en als we buiten .staan, zyn er nog meer Go_Canada reizigers. Als de bus eindelijk arriveert, kunnen niet eens alle mensen mee. Die moeten nog langer in de kou ( rond het vriespunt) en sneeuw staan wachten. Eenmaal in het hotel blijkt ook nog eens dat onze kamer nog niet klaar is en nog. 1 uur moeten wachten. Gelukkig is er nog een stel die moet wachten. We gaan dan maar de tyd goed benutten door alvast vantevoren te bellen met de vraag hoe laat ze ons komen halen. Dat zal 12.15 worden. Nu nog even geld pinnen. Op 5 minuten loopafstand is een bank en kan dan gelukkig geld pinnen. Intussen is onze kamer klaar en kunnen we eindelijk plat. We gaan op tyd naar bed en zien morgen wel weer.

Toronto

1. Jaap en Jozien Neele:
    17 april 2018
    Fijne vakantie en we gaan jullie blog weer met veel plezier volgen.

Hartelijke groet van ons.
  2. Diana:
    18 april 2018
    Ik verheug me op jullie verhalen/belevenissen! Geniet er van samen! Groetjes Diana
  3. K zandvliet:
    Hallo Jan en Margareth,
    Goed dat jullie in N Amerika zijn want hier is het vreselijk weer met bijna 30 graden in Limburg.
    In Canada is het lekker koel lees ik
    Veel plezier daar
  4. Annie/anna braam gaal:
    Hoi margareth en jan
    Fijn dat julliegeariveerd zijn ik ga weer erg genieten van jullie reisblog net of ik er een beetje bij ben en hen jullie errste verslag al door gestuurd aan titia oftewel tie ze zei dat ze er van zou genieten en ik wert niet precies wanneer zij weer op reis gaat
  5. Hans en Truus:
    19 april 2018
    Nou hier eeen dagrecord van 28,6 gr ,maar maandag gelukkig 13 gr en een buitje,want ik moet Daar nog bomen zagen .en wordt het bij Julie al Lente .
  6. MAr en JAn;!:
    21 april 2018
    Hier nog winter met veel sneeuw en bevroren meren, maar wel veel zon.