Maandag 7 mei

7 mei 2018 - Jasper, Canada

HW 16

Al weer maandag en de laatste maandag van onze vakantie. We staan om 7.45 al op om te kunnen douchen; maar als we na 10 minuten lopen eindelijk bij de douches zijn; zit er een bord op van CLOSED! Hebben wij weer. Als er een parkwachter aan komt rijden; lopen we even naar hem toe en vragen hoe dat zit. Hij verwijst ons naar een verderop gelegen douchegelegenheid en lopen nogmaals 10 minuten verder. Zo; onze ochtendgymnastiek hebben we dus al gehad. Gelukkig kunnen we daar ons even afspoelen en gaan daarna eten en de boel opruimen. Bij de uitgang lozen we nog even alle afvalwater en vullen nog even de watertank. Dank vertrekken we naar Jasper om daar nog even te tanken en nog even te internetten in de bieb. Het tanken ging gesmeerd; maar als we bij de bieb zijn; blijken de medewerkers net vandaag een cursus te hebben en is de bieb gesloten.. Dan maar verder rijden naar Valemount. Onderweg zullen we ook nog wel een bieb of Info office tegenkomen. Het weer is ons nog gunstig gezind en kunnen nog prachtige foto's maken van de Mount Robson; nadat we weer een tijdzone zijn doorgereden en nu 9 uur verschil hebben met Nederland. Na de Mount Robson moeten we HW5 vervolgen naar Valemount en willen daar nog wat brood en melk kopen en dan nog even naar de bieb. Maar de bieb is hier op maandag gesloten en gaan dan maar naar de Touristinfo. Daar kunnen we even internetten; maar geen foto's downloaden. Komt dus wel als het wel mogelijk is. We gaan hier een camping opzoeken; want het is warm nu en hebben nog tijd genoeg om verder af te zakken.

Mount Robson

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annie/anna braam gaal:
    8 mei 2018
    Lieve margareth het lijkt de wet van murphy wel dat is een wet die ze nooit hadden moeten aannemen maargenoeg avontuur over en op zoek naar douche is al avontuur op zich hihihihihihi
  2. K Zandvliet:
    8 mei 2018
    Jullie zijn wel meer in Jasper geweest toch?
    Vindt Jan de temperatuur wel Oké nu ‘ of is het te warm nu?
    Nog beren gezien?
    Nog veel plezier
  3. Diana:
    8 mei 2018
    Laatste maandag al weer....de tijd vliegt! Geniet er nog maar fijn van samen. Hier is het behoorlijk warm. Morgen nog zo'n dagje en dan wordt het een stuk koeler. Dat wordt niet buiten zitten met mijn verjaardag 🤔😉
  4. MAr en JAn;!:
    8 mei 2018
    We zijn al eerder in Jasper geweest; maar is daar prachtig als uitgangspunt. Het is hier niet gauw te warm en na zo'n koudeperiode is het wel lekker weer nu. Nog steeds geen beren gezien; alleen bordjes van be aware for bears; maar ik denk dat ze de bordjes als waarschuwingsbordjes hebben staan voor de beren en de beren zich dus niet laten zien.
  5. K zandvliet:
    9 mei 2018
    Jan neem je nog een zalm mee?
    in de koffer of zo

gr Kees en Henny
  6. Carla:
    14 mei 2018
    Zo dat is best veel tijdverschil dat zal straks wel weer even aanpassen worden voor het weer gewend is.