Dinsdag 1 mei

2 mei 2018 - Livingston, Montana, Verenigde Staten

IMG_20180430_201628Vandaag al weer 14 dagen weg en zijn al de 5000 km voorbij! Gelukkig was het vrij lang stil vanochtend waar we stonden. We doen het rustig aan en gaan pas om 8 uur uit bed. Het is half bewolkt en we zien de zon.  Als we alles weer aan kant hebben; vervolgen we weg 83 naar Bigfork. Het is een scenicway met links en rechts besneeuwde heuveltoppen. Helaas ontnemen de wolken het fraaie uitzicht; maar genieten van de stilte en dan het fraaie landschap. Even een koffiestop; maar moeten dit binnen doen; want elke grijze wolk geeft wel spetters. Als we in Bigfork zijn zien we een bord staan naar een bibliotheek en besluiten dan om dat maar te volgen. We kunnen het niet zo gauw vinden; maar zien wel een foodstore. De camper wordt er neergezet en net als we naar binnen willen gaan zie ik ineens weer een bord naar de library. We gaan daar straks even te voet heen dan kunnen we de camper laten staan. We slaan nog wat water en eieren in en lopen dan naar de bieb. Het internetten gaat snel; maar het lukt mij niet om foto’s te plaatsen. Probeer het wel een andere keer. We zitten niet ver meer van de grens met Canada; maar gaan nog eerst wat warm eten klaar maken. Het wordt kuch met bonen; want ik had een blikje ingeslagen waarin alles zat; zoals aardappelen; groentes en beef. Je had wel een fiets nodig om van het ene stukje vlees of aardappel te komen; maar met nog wat extra groenten erin; was het best te pruimen. Er worden nog even wat liters Amerikaanse benzine in de tank gegooid en hebben zegge en schrijve nog $ 12,00 over. Tegen 3 uur naderen we de Canadese grens bij Roosville en worden onze paspoorten gecontroleerd en mogen we weer verder. We vervolgen HW93 naar Cranbrook en gaan kijken naar een camping. Als we Elmo doorzijn zien we een bord met camping. We draaien die weg in; maar deze is niet open en rijden dan weer door. Op de kaart had ik een scenicway gezien die naar Fort Steele gaat; maar als we bij de afslag komen ziet Jan geen kans meer om af te remmen en er in te gaan; want we gaan met 100 km bergafwaarts en achter ons zitten tig vrachtauto’s zowat in onze ……! We rijden daarom maar de drukke weg verder af naar Cranbrook om vervolgens bij Fort Steele weer de weg in te draaien die we van de andere kant hadden gemist. Als we een paar kilometer die weg zijn opgegaan; zien we een mooi plekje om te staan en zetten de camper weer in stand P!

1. MAr en JAn;!:
    2 mei 2018
    Denk niet dat ik nog foto' s kan plaatsen. Google Chrome weigert foto's.
  2. MAr en JAn;!:
    Heb het voor elkaar via Firefox. Google Chrome heeft bij ons afgedaan😣
  3. MAr en JAn;!:
    2 mei 2018
    Foto van gisteren hierbij geplaatst. Nu via Firefox.
  4. Annie/anna braam gaal:
    4 mei 2018
    De fotos komen prima door mooie foto s die jullie verhaal goed ondersteunen
  5. Carla:
    6 mei 2018
    Al met al een redelijk rustig dagje dus.