Woensdag 2 mei

2 mei 2018 - Radium Hot Springs, Canada

Geen wolven of beren die ons wakker hielden; maar een blaffende 🐕. Terwijl we helemaal niet in de buurt van een huis stonden. Maar uiteindelijk was die 🐕 zeker ook moe geworden van zijn geblaf en was het stil. We trekken de dekens nog eens over ons heen en blijven lekker tot 8 uur liggen. Vandaag gaan we naar Radium Hotsprings rijden. Dat is slechts 130 kilometer van waar we nu staan. Als we weer de weg opgaan; zien we  even verderop langs de weg een hondenkennel en begrijpen nu ook waar dat geblaf vandaan kwam. Onderweg kijken we of er al Provinciale Parken open zijn langs HW93. Meestal liggen deze campgrounds in de mooiste natuurparken en liggen niet direct aan de weg. Wel zijn ze heel eenvoudig en hebben ze alleen een ple; maar meestal lekker tussen de bomen. Tegen 10 uur drinken we even koffie en het wordt hier al wat zonniger. Helaas zien we nog weinig van de bergtoppen; maar het begint al wat te worden. Als we even later Radium Hotsprings binnenrijden; zien we gelijk de Touristoffice en zetten de camper neer. We gaan naar binnen voor wat info en gaan er even internetten. Nu ga ik onze website via Firefox bijwerken en kan nu gelukkig wel foto’s plaatsen. Gelukkig; want ik begon al aan mijzelf te twijfelen; maar omdat ik had gelezen dat meerdere mensen dit euvel hadden; heb ik nu hier ook maar Firefox geïnstalleerd en dat werkt. Verder nog even wat levensmiddelen ingeslagen en nadat we gegeten hadden nog even in de bieb gezeten om nog wat mailtjes te lezen. Echter deze bieb haalde het niet bij de bibliotheken die we gehad hebben. Er stonden 2 oude wijven in en stonden te klessebessen als ouwe wijven. We voelden ons daar niet op ons gemak en gingen dan ook snel weer naar buiten.  Aangezien we nu wisten dat de camping open was; zijn we daarheen gereden en konden als eerste gast de mooiste plek uitkiezen. Oh heerlijk zo tussen de bomen en een lekker zonnetje op ons bolletje. We genieten van een lekkere rustige dag. We dachten nog lekker te kunnen ontspannen in de Hotsprings; maar deze zijn gesloten omdat er geen water is.😞 Misschien in een andere plaats.

Winkelstraat in Radium HotspringsRadium Hotsprings

1. Jaap en Jozien Neele:
    4 mei 2018
    We genieten van jullie belevenissen alsof we er zelf zijn. Mooi hoor! Leuk verhaal ook steeds!
  2. Greet Beetstra:
    5 mei 2018
    Mooi verhaal,gelukkig waren het Geen wolven of beren die jullie wakker maakten,moet er niet aan denken
  3. Carla:
    6 mei 2018
    Ook wat om door een hond wakker te worden gehouden maar tien keer beter dan door een beer!