Maandag 30 april

1 mei 2018 - Columbia Falls, Montana, Verenigde Staten

Nou niet gelijk lachen als jullie de foto van vandaag zien hoor! We hebben vanmorgen wel een tijdje met geknepen billen gereden. Toen we om half 9 vertrokken van de camping vanmorgen was het wel zwaar bewolkt, maar droog. In Livingstone weer even getankt voor we HW90 opgaan; want in het Yellowstone Park hadden we toch al weer 400 km gereden. Nu rijden we door een prachtige omgeving; maar de bergtoppen zitten in de wolken. Als we Butte naderen moeten we een pas over (PipestonePass) van 6453’ (ong. 2000 m). De bomen beginnen steeds witter te worden en even later rijden we volop in de sneeuw en durft Jan niet te remmen en mindert maar wat gas. Al het verkeer past zich gelukkig gelijk aan en we zitten dus nu met geknepen billen in de hoop dat als we straks weer naar beneden gaan het sneeuwen over is. Zo hobbelen we of liever gezegd glijden we voort en als we tegen 12 uur een rest aerea zien; stoppen we daar en maken van de nood een deugd. Foto gemaakt van het toiletgebouw en dan even eten koken. Na het eten ( voor diegenen die willen weten wat er op het menu stond: broccoli met een gehaktbal en aardappelen en als toetje een aardbeienyochurt voor Jan 😋 en voor mij alleen broccoli met een karbonade) heb ik weer het stuur overgenomen en was al blij dat er geen sneeuw op de weg lag. HW90 nog steeds blijven volgen gedurende 111 miles. Als we om 3 uur de afslag naar weg 200 krijgen gaan we eraf en tanken dan weer even voor we verder gaan. We zijn niet van plan om nog veel kilometers te draaien; maar hier is de benzine goedkoper langs de snelweg als in het binnenland. Af en toe rijden we door een lichte regenbui; maar het klaart gaandeweg de middag wel wat op. Na 33 miles op wegen 200 te hebben gereden; slaan we de 83 in. Het wordt hier al een stuk rustiger met het verkeer maar de Provinciale Parken zijn nog steeds gesloten en gaan daarom verderop een laan in die naar de rivier loopt en zien een prachtig plekje bij een brug en zetten de camper stil. Genoeg voor vandaag!

1. MAr en JAn;!:
    1 mei 2018
    Helaas kunnen we de foto (nog) niet plaatsen. Heb probleem met Google Chrome.
  2. Joke Hardeman:
    1 mei 2018
    Wat een prachtig gebied, dit is blijven genieten.
    Heel veel plezier verder.

Groetjes,
  3. Annie/anna braam gaal:
    2 mei 2018
    Er worden wel heel verel kilometers gereden ik wil die foto wel zien waar we om kunnen lachen maar prachtige gebieden waar jullie doorheen rijden maar zijn jullie dat vele rijden nog niet zat want pff het zijn wel echt heel veel ki,lometers ik zelf vond het rijden altijd wel fijn maar dat wS dwars door frankrijk zonder kaart gewoon elke keer besluiten gaan we recht links of rechtsaf we zijn op die manier in de meest prachtige gebieden gekomen en plaatsen gezien waar we nog nooit van gehoord hadden wij vonden dat de leukste vakanties echt leven als god in frankrijk ik kan niet zelf rijden dus die tijd is voor mij helaas voorbij ik wens jullie een goede reis verder zonder gijden en met beter weer hier komt de zon terug heerlijk eindelijk
  4. Carla:
    6 mei 2018
    Wat een verhaal weer de foto houden we wel te goed. 😂😂😂